ВИКОРИСТАННЯ КІНОПРОПАГАНДИ ЯК ІНСТРУМЕНТУ ВПЛИВУ НА НАСЕЛЕННЯ ОКУПОВАНИХ ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ В 1941-1944 рр.
DOI:
https://doi.org/10.31499/2519-2035.11.2024.304210Анотація
У статті розкривається роль кінематографу як інструменту пропаганди нацистської окупаційної влади на окупованих територіях України у роки другої світової війни 1941-1944 рр. Показано вплив кінематографу на поведінку та діяльність мешканців окупованих міст та містечок України, його вплив на формування позитивного образу нацистської Німеччини і використання його як протидію радянській пропаганді.
Виявлено, що основним завданням німецьких авторів та режисерів, кіно, яке демонструвалося для населення окупованих територій повинно було справити на людей великий морально-психологічний вплив, забезпечити підтримку місцевого населення гітлерівській армії і полегшити німецьким військам просування далі на схід у глиб країни.
Автор зробила висновки про те, що, незважаючи на застосування різних методів і технологій пропаганди доступних нацистській окупаційні владі, у тому числі й кінематографу, більша частина населення окупованих територій України не підпала під їх вплив і, згодом, взагалі почала ігнорувати ідеологічні кінострічки. Як показало дослідження, нацистська пропаганда на окупованих територіях України, попри її масштабний характер, в цілому, виявилася, малоефективною. Населення окупованої України в основній своїй масі недовіряло гітлерівській владі і її «новому порядку».
Ключові слова: друга світова війна, ідеологічний вплив, окупаційний режим, кінопропаганда, пропагандистський вплив.