DOI: https://doi.org/10.31499/2519-2035.3.2017.130130

ВИКОРИСТАННЯ МАТЕРІАЛІВ УМАНСЬКОГО КРАЄЗНАВЧОГО МУЗЕЮ У ВИВЧЕННІ ІСТОРІЇ КРАЮ

Петро Горохівський

Анотація


У статті розкрито роль краєзнавчих музеїв у вивченні історії краю, визначено потенційні методичні можливості матеріалів Уманського краєзнавчого музею. Відзначено особливу роль краєзнавчих екскурсій у музей, розкрито особливості їх проведення. Показано роль краєзнавчого матеріалу як засобу активізації пізнавальної діяльності учнів і значення його у розвивальному навчанні.

Виділено особливості методики проведення віртуальних екскурсій в Уманський краєзнавчий музей. Висловлено переконання про те, що матеріали Уманського краєзнавчого музею можуть бути доступними на всіх уроках рідного краю у всіх школах міста і району і будуть важливим засобом активізації пізнавальної діяльності учнів і виховання у них любові до рідного краю.

Ключові слова


історичне краєзнавство; краєзнавчий матеріал; матеріали Уманського краєзнавчого музею; урок-екскурсія; віртуальна екскурсія

Повний текст:

PDF

Посилання


Балацький Л.Ю. Використання історико-краєзнавчого матеріалу на уроках історії в 11 класі при вивченні теми «Наш край у 1939‒1945 рр.» / Л.Ю. Балацький [електронний ресурс] ‒ Режим доступу: // voynivka-oleks.edukit.kr.ua/Files/downloads/Балацький%20курсова.docx

Використання краєзнавчого матеріалу на уроках історії та в позакласній роботі [електронний ресурс] ‒ Режим доступу: // buchach-ruo.edukit.te.ua/Files/downloads

Горохівський П. І. Вивчення історії Уманщини у 10-11 класах: навчально-методичний посібник / П.І. Горохівський. ‒ Умань: ФОП Жовтий О.О., 2016. ‒ 132 с.

Каленюк І. Використання матеріалів музеїв у практиці викладання історії в школі / І. Каленюк [електронний ресурс] ‒ Режим доступу: // http://volyn-museum.com.ua/publ/kivercivskij_rajonnij_kraeznavchij_muzej /vikoristannja_materialiv_muzejiv_u_praktici_vikladannja_istoriji_v_shkoli/25-1-0-157

Ковальчук Т. Роль краєзнавчого матеріалу у вихованні громадян України. Опис досвіду / Т. Ковальчук [електронний ресурс] ‒ Режим доступу: // https://tanjakovalchuk.jimdo.com

Пометун О. І. Методика навчання історії в школі [Навчально-методичне видання] / О. І. Пометун , Г. О. Фрейман. – К.: Генеза, 2009. – 328 с.

Самойленко Г. Ф. Основні принципи вивчення краєзнавчого матеріалу / Г. Самойленко // Історія в середніх і вищих навчальних закладах. – 2005. – №10. – С.17‒20.

Треф'як Я. Методика краєзнавчої роботи в школі / Я. Треф'як // Історія в школах України. – 2002. – №1. – С. 33‒37.

Шеремет М.О. Краєзнавчий матеріал на уроках історії України / М.О. Шеремет. // Історія в школі. ‒ 2001. ‒ № 11‒12. С. 55‒58.

Шимон Ю. Використання краєзнавчого матеріалу на уроках історії України / Ю. Шимон // Історія України. – 2011. – №10. – С. 9‒12.

Шрамченко О. Краєзнавство як складова змісту шкільної історичної освіти України / О. Шрамченко // Історія в школі. – 2012. – 31. – С. 7‒10.


Пристатейна бібліографія ГОСТ